Privatlivspolitik for webhibe ApS

Dato for seneste opdatering: 5 Juni 2025

Hos webhibe ApS (herefter “webhibe“, “vi”, “os”) tager vi beskyttelsen af dine personoplysninger alvorligt. Denne privatlivspolitik beskriver, hvordan vi behandler dine oplysninger, hvilke rettigheder du har, og hvordan du udøver dem i henhold til Databeskyttelsesforordningen (GDPR) og den danske databeskyttelseslov.

Dataansvarlig

webhibe ApS
Roholmsvej 10K
2620 Albertslund
CVR-nr.: 33772017
E-mail: salg@webhibe.dk
Tlf.: +45 43 474 272
Website: www.webhibe.dk

Formål med behandling af personoplysninger

Når du besøger vores hjemmeside, indsamler vi automatisk oplysninger via cookies og lignende teknologier. Det kan inkludere:

  • IP-adresse
  • browsertype og -version
  • enhedstype
  • besøgte sider og klikadfærd
  • henvisningskilde (f.eks. via Google eller sociale medier)

Disse oplysninger bruges til følgende formål:

  • at analysere brugeradfærd og trafikmønstre (statistik),
  • at forbedre funktionalitet og brugeroplevelse,
  • at levere målrettet annoncering via tredjepartstjenester (f.eks. Google Ads og Meta Pixel).

Vi anvender både egne cookies og cookies fra tredjepartsleverandører. Du kan til enhver tid tilpasse eller trække dit samtykke tilbage via cookie-banneret.

Retsgrundlag:

  • Samtykke (GDPR art. 6, stk. 1, litra a) for marketing og analyse,
  • Legitim interesse (GDPR art. 6, stk. 1, litra f) for nødvendige tekniske cookies.

Opbevaringsperiode:
Oplysninger opbevares i henhold til den enkelte cookies levetid – typisk mellem 1 dag og 26 måneder, afhængigt af formål og leverandør.

– Kontaktformularer og e-mailkorrespondance

Ved henvendelser gennem kontaktformularer eller e-mail behandler vi:

  • navn,
  • e-mail,
  • telefonnummer,
  • samt indholdet af din henvendelse.

Formålet er at kunne svare på din forespørgsel og føre dialog med dig.
Oplysningerne opbevares i op til 12 måneder efter den sidste korrespondance, medmindre de indgår i et kundeforhold.

Retsgrundlag: Legitim interesse (GDPR art. 6, stk. 1, litra f).

– Nyhedsbreve og markedsføring

Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, indsamler vi:

  • navn,
  • e-mail,
  • tilmeldingsdata.

Formålet er at sende dig nyheder, inspiration og markedsføring via e-mail.
Vi benytter en tredjeparts e-mailplatform (f.eks. Mailchimp eller tilsvarende) til udsendelse og statistik.
Du kan til enhver tid afmelde via link i bunden af e-mailen, hvorefter dine oplysninger slettes.

Retsgrundlag: Samtykke (GDPR art. 6, stk. 1, litra a).

– Kundeoplysninger

Ved etablering af et kundeforhold behandler vi:

  • firmanavn,
  • kontaktperson(er),
  • e-mail og telefonnummer,
  • information om opgaver, kampagner og samarbejdet,
  • faktura- og betalingsoplysninger.

Formålet er at kunne levere vores ydelser, administrere samarbejdet og opfylde vores juridiske forpligtelser (bogføring mv.).
Oplysninger opbevares i op til 5 år efter kundeforholdets ophør.

Retsgrundlag: Aftale (GDPR art. 6, stk. 1, litra b) og retlig forpligtelse (GDPR art. 6, stk. 1, litra c).

Opbevaring og sikkerhed af personoplysninger

Sikkerhed

Vi behandler dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning, herunder EU’s Databeskyttelsesforordning (GDPR) og den danske databeskyttelseslov.
Dine oplysninger anvendes udelukkende til de formål, de er indsamlet til, og vi sikrer, at behandlingen sker med passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger, herunder:

  • adgangskontrol og kryptering,
  • sikker hosting med løbende overvågning,
  • begrænset adgang efter behovsprincippet,
  • regelmæssig backup og revisionsspor.

Vi beskytter dine oplysninger mod hændelig eller ulovlig sletning, offentliggørelse, tab, ændring, uautoriseret adgang eller anden form for misbrug.

Opbevaringsperiode

Vi opbevarer personoplysninger, så længe det er nødvendigt i forhold til de formål, hvortil de er blevet indsamlet – og aldrig længere end lovgivningen tillader.

Eksempler på opbevaringsperioder:

  • Henvendelser uden videre kundeforhold: Opbevares i op til 12 måneder, hvorefter de slettes.
  • Kundeoplysninger: Opbevares i op til 5 år efter samarbejdets ophør af hensyn til dokumentationskrav i bogføringsloven.
  • Nyhedsbrevstilmeldinger: Slettes straks ved afmelding.
  • Analytiske data (fx websiteadfærd): Kan arkiveres i længere tid eller på ubestemt tid, men anonymiseres eller pseudonymiseres, så identifikationsrisikoen minimeres.

Databrud og hændelser

Skulle der ske et brud på persondatasikkerheden, der medfører høj risiko for dig som registreret, vil vi:

  • kontakte dig typisk inden for 72 timer,
  • give besked om, hvilke oplysninger der er omfattet,
  • og vejlede dig i, hvordan du bør forholde dig.

Vores førsteprioritet er altid at identificere og lukke sikkerhedshullet, så vi minimerer risikoen for yderligere skade eller datatab.

Data rettigheder

Du har følgende rettigheder:

  • Ret til indsigt i hvilke data vi behandler om dig.
  • Ret til berigtigelse af forkerte eller ufuldstændige data.
  • Ret til sletning (“retten til at blive glemt”).
  • Ret til begrænsning af behandling.
  • Ret til dataportabilitet.
  • Ret til indsigelse mod behandling baseret på legitim interesse.
  • Ret til at trække samtykke tilbage, hvis behandlingen er baseret på samtykke.

For at udøve dine rettigheder, kontakt os på salg@webhibe.dk. Du har også ret til at klage til Datatilsynet: www.datatilsynet.dk.

Vi behandler som udgangspunkt ikke følsomme personoplysninger (som helbredsoplysninger, etnisk oprindelse eller religiøs overbevisning). Skulle dette mod forventning ske, vil det altid være med udtrykkeligt samtykke (GDPR art. 9, stk. 2, litra a).

Databehandlere og tredjepartsmodtagere

Vi benytter en række betroede tredjepartsleverandører til opbevaring og behandling af personoplysninger. Disse parter fungerer som databehandlere og behandler udelukkende data efter vores instruks.

De må ikke anvende oplysninger til egne formål, og vi har indgået databehandleraftaler i henhold til databeskyttelsesforordningen (GDPR).

Vi anvender kun databehandlere i EU/EØS eller i lande, der tilbyder et tilstrækkeligt databeskyttelsesniveau. I tilfælde af overførsel til tredjelande, benyttes EU-Kommissionens standardkontraktbestemmelser (SCC).

Oversigt over væsentlige databehandlere:

Behandler Funktion Datatyper / Formål
Google Analytics Webstatistik Anonymiseret besøgsdata og brugeradfærd
Google Ads Annoncering og konverteringssporing Konverteringsdata, klikadfærd, remarketing cookies
Facebook (Meta) Annoncering og målgrupper Pixeldata og brugeradfærd til retargeting og målretning af annoncer
LinkedIn Insights B2B-analyse og annoncering Anonymiseret statistik, kampagnedata og cookiebaseret målretning
Leadfeeder Webbesøgsanalyse IP-adresser og adfærdsdata til virksomhedsidentifikation
Gmail for Business E-mailkommunikation Navn, e-mail og indhold ved kontakt og kundeservice
ActiveCampaign Nyhedsbreve og marketingautomatisering Navn, e-mail, evt. jobtitel, virksomhed og adfærdsdata
Copper CRM og salgsstyring Navn, e-mail, kontaktdata, virksomhedsoplysninger og kommunikationshistorik
TwentyThree Webinar- og videoafvikling Navn og e-mail ved tilmelding til events eller videoindhold
WordPress Websiteadministration CMS-platform, kontaktformularer, teknisk statistik og brugerdata

Cookies

Vi anvender cookies fra både første- og tredjepart (herunder Google og Meta), som kan kombinere oplysninger om din brug af vores site med øvrige data, du har givet dem eller de har indsamlet fra din brug af deres tjenester. Du kan til enhver tid justere dine indstillinger i vores cookie-banner. Se vores cookiepolitik for detaljer.

Automatiseret behandling/profilering

Vi anvender i visse tilfælde profilering og automatiseret behandling, eksempelvis i forbindelse med digital annoncering. Det betyder, at vi – baseret på din adfærd på vores hjemmeside (fx besøgte sider eller klik) – kan vise dig mere relevante annoncer på platforme som Google, Facebook og LinkedIn.

Formålet er at forbedre din brugeroplevelse og vise dig indhold, der er tilpasset dine interesser. Behandlingen sker på baggrund af de cookies og sporingsmekanismer, du har givet samtykke til.

Du kan til enhver tid fravælge denne type behandling via cookie-banneret på vores hjemmeside.

Underretning ved ændringer i privatlivspolitikken

Vi forbeholder os retten til at opdatere denne privatlivspolitik. Ved væsentlige ændringer vil vi informere dig direkte via e-mail, hvis du er kunde, eller ved en tydelig besked på hjemmesiden.

Klage til Datatilsynet

Du kan klage til Datatilsynet over vores behandling af dine oplysninger, hvis du mener, at behandlingen er i strid med Databeskyttelsesforordningen.

Datatilsynet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Tlf.: 33 19 32 00
E-mail: dt@datatilsynet.dk
Website: www.datatilsynet.dk